11 februarie 2014

Bonsaiul, o altfel de arta

Zilele trecute, vizitand niste prieteni m-a captivat felul in care aveau decorata casa, dar mai ales plantele pe care le folosisera.

Pentru ca nu aveau o casa spatioasa au ales o mobila minimalista si bonsai.
Pana sa ajung la ei credeam ca bonsaiul e o planta, nu stiam ca este arta de a creste plante si arbori miniaturali. Vazand cat de diferiti erau arborii, am inceput sa ii intreb mai multe detalii.




Mi-au povestit despre primul bonsai pe care l-au primit cadou de casa noua, despre cat era de sensibil si despre faptul ca nu se uitasera pe instructiunile cu lumina, temperatura, l-au pus la umbra si nu isi dadeau seama de ce ii cadeau frunzele si se ofilea. 
Au inceput sa se documenteze si au reusit sa il salveze punandu-l la soare.
I-a pasionat atat de tare incat si-au mai cumparat si alte specii.



Bonsai inseamna in japoneza "gradinarit in tava", plantele si arborii sunt crescuti fortat in spatii mult mai mici decat spatiul necesar de care au nevoie sa se dezvolte in mod natural, ramurile sunt taiate dupa anumite tehnici, cresterea este dirijata, iar hranirea este minimala cu apa si ingrasaminte.


Dupa discutia cu ei, m-am apucat si eu de cautari. Am gasit poze cu bonsai facuti din: portocal, catina, mar, cires, lamai, azalee, etc.
Am facut o selectie cu cele care mi-au placut cel mai mult sa vi le arat si voua.



Cand iti cumperi un bonsai trebuie sa tii cont de: udare, umiditate, fertilizare, tundere si replantare.
Acesta trebuie udat de fiecare data cand pamantul pare uscat, substratul nu trebuie lasat niciodata sa se usuce complet intre cele doua udari.



Iarna, deoarece umiditatea din locuinte scade din cauza caloriferelor, bonsaiul are nevoie de un plus de umiditate pe care il puteti obtine asezandu-l pe o tava joasa in care ati pus pietris, peste care trebuie sa puneti inainte putina apa.


Pentru fertilizare se poate folosi un fertilizator universal, cu conditia sa folositi jumatate din concentratia recomandata pe ambalaj. In principiu, fertilizarea se face o data pe luna, cu exceptia iernii.


Tunderea bonsaiului este necesara pentru a putea pastra dimensiunile reduse. Se taie ramurile proaspat crescute, dar nu in totalitate.


Exista reguli si pentru replantarea, se poate face la doi, trei ani in cazul copacilor care isi schimba frunzele, si la patru sau cinci ani pentru cei vesnic verzi. Replantarea este recomandata vara.

Abia astept sa imi cumpar primul meu bonsai.



Voua care va place?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu